خيارات التسجيل

ایده پردازی
مدرسه مجازی آرمان
پشتیبان دوره: 02181455170
وضعیت درس: معلق
ویژگی های درس:

ایده پردازی نوعی فرایند خلاقانه برای شکل دهی و تحقق ایده ها است. در ایده پردازی فرایند تولید ایده و گسترش آن با ایجاد ارتباط میان مفاهیم نو و بهبود ایده های قدیمی زمینه ای برای ایجاد استراتژی های نوین در کسب و کارهای مختلف فراهم می کند.
هر کسب و کاری برای طی کردن مسیر موفقیت، ناگزیر از ارائه حرف تازه یا ایده های نو برای مخاطبان خود می باشد. در غیر این صورت به سرعت از چرخه رقابت خارج می شود. در واقع ایده می تواند یک پیشنهاد باشد یا یک فکر، اندیشه یا تصویر ذهنی که برای دستیابی به هدفی خاص مطرح شده است. ایده کمک می کند از چالش‌ها ساده تر عبور کنیم، شرایط کنونی را به راحتی پشت سر بگذاریم و در مسیر ایجاد وضعیتی مطلوب، گام برداریم.
اولین گامی که برای اجرایی کردن یک ایده باید بردارید، توسعه و رشد شخصی خودتان است. ایده پردازی کاری دشوار است اما پیاده سازی یک ایده به مراتب دشوارتر! برای این کار باید به مهارت های کلیدی متعددی همچون مدیریت زمان، رهبری، مذاکره، شبکه سازی، بازاریابی و…. مسلط باشید.

از مهمترین مزایای ایده پردازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش خلاقیت افراد یا سازمان
  • نگاه کردن به موضوعات از زوایای مختلف
  • ایجاد اهداف مشترک برای اعضای یک گروه یا سازمان
  • کمک به رشد فردی و توسعه فکری افراد و ...
همه ما تجربه ایده پردازی را در ابعاد مختلف زندگی داشته‌ایم و در طول روز با توجه به مشکلات و محدودیت‌هایی که در محیط اطراف مان وجود دارد و یا حتی هنگام برخورد با برخی مشکلات شخصی، غرق در تصویرهای ذهنی می‌شویم که به زعم خودمان به حل آن مشکل، کمک می‌کنند. بنابراین، ایده پردازی به هیچ عنوان منحصر به افرادی با ضریب هوشی بسیار بالا نیست. در این دوره آموزشی، پس از تعریف ایده پردازی و مراحل خلق ایده، به گام‌هایی که برای اجرایی کردن ایده‌ها باید برداشته شوند، همچنین مواردی که مانع موفقیت یک ایده می‌شوند و بهترین تکنیک‌ها در ایده پردازی موفق، اشاره شده است.

الانضمام الذاتي (طالب)
الانضمام الذاتي (طالب)