پارامترهای ثبت‌نام

تاریخ شهرسازی جهان
معماری و شهر سازی اسلامی
پشتیبان دوره: 0
وضعیت درس: فعال
ویژگی های درس:

هر فضای زیستی به منظور ارضاء نیازها و خواسته های استفاده کنندگان پدید می آید و شکل آن تحت تاثیر عوامل متعددی از قبیل عوامل انسانی، محیط طبیعی، مصالح و امکانات فنی و فرهنگ حاکم بر جامعه و خلاقیت طراحان می باشد. بنابراین، شکل هر فضای کالبدی عوامل مزبور را در زمان پیدایش و هنگام توسعه و تغییرپذیری خود منکس می کند بدین ترتیب یک شهر که در برگیرنده فعالیت ها و کارکردهای بسیار متنوع و پیچیده ای است نه تنها نمی توان از خصوصیات تحریک و تغییرپذیری و همچنین نتایج و عواقب پدیده های اجتماعی بی تاثیر باشد. بلکه، همواره برای تامین فضاهای مناسب جهت کارکردها و فعالیت های نوین، تغییر شکل های لازم را می پذیرد.
ارتباط متقابل فضاهای کاربردی و تحولات اقتصادی اجتماعی همواره به شکلی است که هر گونه کاستی و نقصی که در یکی پدید آید. عوارض آن در دیگری منعکس می شود هر یک از شهرها و سکونت گاه های قدیمی ما گنجینه فنی با ارزشی به حساب می آید که نمایانگر روند تاریخ حیات اجتماعی جاری در آن است. و هر یک از عناصر و فضاهای آن گویای بخشی از ویژگی های اجتماعی، فرهنگی جامعه می باشد که با بررسی شناخت آن می توان به زوایا و ابعاد غیرمدرن و ناشناخته ای از تاریخ اجتماعی این سرزمین پی برد،
در جهت تحلیل درست شرایط امروز، به منظور به‌دست‌آوردن قدرت تحلیل و ایجاد تغییر در ساختارهای شهر، نیاز است تا فراز و نشیب‌های روند ایجاد شهر، و توسعه و بسط مفاهیم مختلف در آن، در یک نگاه اجمالی مورد بررسی قرار گیرد. در این دوره سعی بر این بوده است تا شهر و ساختار آن در دوره‌های گوناگون تاریخی ، برشمرده شود.


ثبت‌نام خود (شاگرد)
ثبت‌نام خود (شاگرد)