فطری بودن دین، به معنای تمایل فطری انسان به خداپرستی و دین مداری است و نه به معنای معرفت فطری انسان به خدا و آموزه های دینی. اصطلاح فطرت با بار معنایی آن در محدوده دین و انسان، نخستین بار در قرآن مجید به کار رفته است. فطرت در ساحت های گوناگون (انسان شناسی، معرفت شناسی، دین پژوهی و...) مطرح است که در هر کدام فراخور حال خود با قرائت های متفاوت، از آن تفسیر خاصی ارائه شده است.
فطرت نزد حکمای اسلامی، یعنی اینکه انسان در این دنیا متوجه برخی چیزها می شود که دانستن آن نیاز به معلم و استدلال ندارد، مانند: «کل بزرگ تر از جزء است.» همین که انسان توان تصور کل و جزء و رابطه آنها را پیدا کند، آن را تصدیق می کند. اصول اولیه تفکر انسانی آموختنی و استدلالی نیست.
دین داری فطری انسان است؛ یعنی هدایت به سعادت در نهاد انسان گذاشته شده است و خلقت انسان به گونه ای است که به دین الهی توجه دارد. انسان برای رسیدن به سعادت و کمال مطلوب و تدبیر اجتماع، نیازمند قوانین و دستوراتی است که فطرت سلیم انسانی به درک آنها گواهی می دهد و دین الهی نیز بر اساس همان قوانین و دستورات فطری انسانها بنا شده است.خداشناسی و ادیان الهی یک امر فطری است و علت آن هماهنگی میان تکوین و تشریع است. این دو، دو بازوی نیرومندی هستند که به طور هماهنگ عمل می کنند.
استاد حجتالاسلام میثم اخلاقی یکی از موفقترین مبلغین دین فطری است که با نیازهای یک نوجوان در خصوص مباحث معرفتی آشناست و حیطه واژگان معرفتی و فکری نوجوانان را به خوبی میشناسد. او تجربه های بسیاری در ارائه مباحث دینی از جمله دین فطری برای نوجوانان همراه با حوصله ستودنی در کلاس ها دارد. آشنایی با زبان اسپانیولی و زندگی در یکی از کشورهای آمریکای لاتین تجارب ذیقیمتی را برای او در عرصه تبلیغ و شناخت نیاز مخاطبین در پی داشته که در بیان دین برای مخاطبین نوجوان قطعا موثر است. دایره ی واژگانی این دوره و مثالهای به کارگرفته شده، کاملا متناسب با فضای ذهنی نوجوانان است. این دوره طی ۱۶ جلسه ارائه شده است.
-
عمومی
تالار اعلانات
-
جلسه اول
برای مشاهده باید با نام کاربریتان وارد سایت شوید
صوت اول -
جلسه دوم
برای مشاهده باید با نام کاربریتان وارد سایت شوید
صوت دوم -
جلسه سوم
برای مشاهده باید با نام کاربریتان وارد سایت شوید
صوت سوم -
جلسه چهارم
برای مشاهده باید با نام کاربریتان وارد سایت شوید
صوت چهارم