سوالات پرتکرار

چگونه وارد سایت شوم؟

برای ورود به سایت دانه کافی است از بخش ورود؛ نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و سپس بر روی دکمه ورود کلیک کرده و وارد سایت شوید. چنانچه اولین بار است وارد سایت دانه می‌شوید و هنوز ثبت‌نام نکرده‌اید می‌توانید بر روی دکمه ثبت‌نام/ ورود در بالای صفحه اصلی سایت کلیک کرده و گزینه ثبت‌نام را انتخاب کنید و فرم مخصوص را پرکنید تا عضو سایت شوید.

رمز عبورم را فراموش کرده‌ام، چگونه آن را بازیابی کنم؟

برای بازیابی رمز عبور کافی است بر روی دکمه ورود کلیک کرده و بر روی رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک نمایید، در صفحه‌ای که باز می‌شود نام کاربری یا شماره همراه خود را که با آن در سامانه ثبت‌نام کرده‌اید وارد کرده و بر روی دکمه ارسال پیامک کلیک کنید تا رمز عبور برای شما ارسال شود.

نام کاربری‌ام را فراموش کرده‌ام. چگونه آن را بازیابی کنم؟

برای بازیابی نام کاربری کافی است بر روی دکمه ورود کلیک کرده و بر روی نام کاربری خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک نمایید، در صفحه‌ای که باز می‌شود نام کاربری یا شماره همراه خود را که با آن در سامانه ثبت‌نام کرده‌اید وارد کرده و کد موردنظر را وارد کرده و بر روی دکمه ارسال پیامک کلیک کنید تا رمز عبور برای شما ارسال شود.

چرا پیام بازیابی برای من ارسال نمی‌شود؟

فعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی برای سه اپراتور اصلی به شرح ذیل است:

  • فعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول

    برای فعال‌سازی پیامک تبلیغاتی همراه اول شما 2 راه دارید که هر دو آسان و ساده هستند که در بخش ذیل توضیح داده‌ایم؛
    از طریق پیامک : ساده‌ترین روش فعال‌سازی استفاده از پیامک است که شما باید عدد 2 را به شماره 8999 ارسال کنید و صبر کنید تا پیامک مختص خود را از طریق سامانه مربوطه دریافت نمایید.
    از طریق برنامه همراه من : وارد برنامه همراه من شوید. از گزینه‌های پائین صفحه، گزینه «خدمات من» را انتخاب کنید. در صفحه با چندین گزینه روبرو خواهید شد که یکی از این گزینه‌ها «پیامک‌های تبلیغاتی» است. این گزینه را انتخاب کنید و سپس خدمات پیامکی انبوه را انتخاب نمایید. در صفحه بعدی گزینه «پیامک تبلیغاتی غیر اپراتور» را انتخاب و فعال کنید. در طی 24 ساعت آینده پاسخ فعال شدن پیامک تبلیغاتی را دریافت خواهید کرد.

  • قطع پیامک تبلیغاتی همراه اول

برای لغو پیامک تبلیغاتی همراه اول سه راهکار دارید:
استفاده از اپلیکیشن همراه من
ارسال عدد 1 به شماره “8999”
شماره‌گیری کد دستوری #8999* (ستاره 8990 مربع)
تماس با مرکز اطلاع‌رسانی 9990

  • فعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل

برای فعال کردن تبلیغات پیامکی و دریافت پیام‌های تبلیغاتی در اپراتور ایرانسل، شما می‌توانید خیلی ساده و آسان اقدام نمایید که در بخش ذیل توضیح داده‌شده است؛
از طریق پیامک : اولین و ساده‌ترین روش ممکن برای انجام این فرآیند استفاده از سامانه‌های پیامکی ایرانسل است که اگر شما تصمیم به فعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی دریافتی در اپراتور ایرانسل را دارید، باید عدد 1 را به 5005 ارسال کنید و منتظر دریافت پیامک فعال‌سازی از ایرانسل باشید.
از طریق برنامه ایرانسل من : دومین روشی که شما می‌توانید از آن برای فعال‌سازی پیامک تبلیغاتی استفاده کنید، استفاده از برنامه ایرانسل من است که می‌توانید از بخش خدمات این برنامه اقدام به فعال‌سازی کنید. هم‌اکنون شما موفق به فعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی اپراتور ایرانسل شده‌اید.

  • قطع پیامک تبلیغاتی ایرانسل

برای لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل دو راهکار دارید:
ورود به اپلیکیشن ایرانسل من و مراجعه به بخش مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی
شماره‌گیری کد ‎*5006# (ستاره 5006 مربع)

  • فعال کردن پیامک‌های تبلیغاتی رایتل

شما می‌توانید با ارسال عدد 5 به سرشمارِ 800 نسبت به فعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی خود اقدام کنید.

  • قطع پیامک تبلیغاتی رایتل

برای لغو پیامک تبلیغاتی رایتل سه راهکار دارید:
ورود به اپلیکیشن رایتل من و مراجعه به بخش مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش‌افزوده
ارسال پیامک خالی به شماره 195 یا شماره‌گیری کد دستوری #195* (ستاره 195 مربع)
مراجعه به صفحه سامانه مدیریت خدمات پیامکی رایتل

  • روش قابل‌استفاده برای تمامی اپراتورها

درگذشته روش‌های فعال‌سازی و غیرفعال سازی خدمات پیامکی برای اپراتورهای مختلف تلفن همراه متفاوت بود. خوشبختانه روش فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی خدمات پیامکی از سوی تمامی اپراتورهای تلفن همراه یکسان شده و مشترکان تلفن همراه با استفاده از سامانه پیامکی 800 یا شماره‌گیری #800* می‌توانند از انواع خدمات ارزش‌افزوده فعال بر روی سیم‌کارت خود و روش غیر فعال‌سازی آن آگاه شوند و در صورت عدم تمایل به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی، بازی و سرگرمی، مسابقه و ارسال اطلاعات و اخبار می‌توانند این خدمات را غیرفعال کنند.
البته توجه کنید که قطع سرویس، پیامک‌های تبلیغاتی خود اپراتورها را نیز شامل می‌شود و در صورت درخواست مشترک برای غیرفعال کردن خدمات ارزش‌افزوده محتوایی پیامکی، خدمات پیامکی مبتنی بر تراکنش شامل خدمات تراکنشی بانکی، خریدهای الکترونیکی و … همچنان برای مشترکان فعال خواهد بود.

چگونه در سامانه ثبت‌نام کنم؟

برای این کار لازم است پس از ورود به سایت با کلیک بر روی دکمه ثبت‌نام/ ورود بر روی دکمه ثبت‌نام در دانه کلیک نمایید و پس از پر کردن فرم ثبت‌نام و زدن دکمه آبی‌رنگ ثبت‌نام ، به‌عنوان کاربر به عضویت سایت درآیید. حتماً در تکمیل فرم به نام کاربری و رمز عبور خود توجه کنید و اگر احتمال می‌دهید ممکن است آن را فراموش کنید، یادداشت نمایید. چون پس از ثبت‌نام برای ورود به سایت به نام کاربری و رمز عبور نیاز دارید.

چگونه مشخصات فردی خود در سامانه را بروز کنیم؟

در حال حاضر امکان ویرایش نام کاربری در سامانه وجود ندارد اما سایر اطلاعات خود را پس از ورود به صفحه شخصی خود؛ از قسمت ویرایش مشخصات فردی در بخش پرونده من، می‌توانید اطلاعات خود را تکمیل یا ویرایش نمایید.

چگونه در دوره ثبت‌نام کنم؟

برای ثبت‌نام در دوره ابتدا با واردکردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد سایت شوید سپس می‌توانید برای ثبت‌نام در دوره از بخش جستجوی سایت نام دوره را وارد کرده و در آن ثبت‌نام نمایید.

چگونه هزینه دوره را پرداخت کنم؟

برای این کار کافی است بر روی دکمه ثبت‌نام در درس کلیک کنید. چنانچه دوره هزینه داشته باشد با کلیک بر روی گزینه پرداخت به درگاه بانکی متصل می‌شوید و با داشتن یک کارت‌بانکی عضو شبکه شتاب، هزینه  دوره را پرداخت نمایید و بلافاصله در درس ثبت‌نام شوید. توجه کنید که به علت اینکه تبادلات بین بانک‌ها در انتهای شب صورت می‌گیرد ترجیحاً پرداخت خود را تا قبل از ساعت 23:30 انجام دهید تا با مشکل یا اختلال پرداخت مواجه نشوید. چنانچه هزینه از حساب شما کسر و دوره  را در بخش دوره‌های من  صفحه شخصی خود مشاهده نکردید، با پشتیبانان سایت دانه تماس بگیرید.

دوره‌های خود را در کجا ببینم؟

برای مشاهده دوره‌ها کافی است وارد صفحه شخصی خود شوید. در بخش دوره‌های من تمامی دوره‌هایی که ثبت‌نام نموده‌اید را می‌توانید مشاهده فرمانید.

چگونه کوکی‌های مرورگر را پاک‌کنم؟

برای این کار کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • حذف کوکی‌های یک سایت از مرورگر کروم

Chrome را در رایانه باز کنید؛
در بالا سمت چپ، روی More «بیشتر» و سپس Settings «تنظیمات» کلیک کنید؛
در بخش and security Privacy «حریم خصوصی و امنیت»، روی کوکی‌ها و دیگر داده‌های سایت کلیک کنید؛
روی دیدن همه کوکی‌ها و داده‌های سایت کلیک کنید(Clear Browsing Data )؛
در بالا سمت چپ، نام وب‌سایت را جستجو کنید؛
در سمت چپ سایت، روی Clear «پاک کردن» کلیک کنید.

  • پاک کردن کوکی‌های مرورگر از موبایل بر روی اندروید

مرورگر کروم را بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود باز کنید. گزینه More را که در سمت راست نوار آدرس قرار دارد انتخاب کنید.
بر روی Settings کلیک کنید.
گزینه Privacy و سپس Clear Browsing Data را انتخاب کنید.
برای پاک‌سازی همه‌چیز در مرورگر، گزینه All Time را انتخاب کنید. درصورتی‌که می‌خواهید کوکی‌های یک بازه زمانی مشخص حذف شوند، بازه زمانی موردنظر خود را انتخاب کنید.
تیک گزینه‌های Cookies، Media License و Site Data را بزنید.
اکنون Clear Data را انتخاب و Clear را لمس کنید.

چگونه کش مرورگر را پاک‌کنم؟

کَش‌های (Caches) مرورگر فایل‌های موقتی هستند که به جهت افزایش سرعت لود مورداستفاده قرار می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال: شما روزانه سایت‌هایی را مشاهده می‌کنید. در این سایت‌ها اطلاعات و تصاویری موجود هستند. این اطلاعات بر روی کامپیوتر شما، که حافظه موقت نام دارند ذخیره می‌شوند. تا در دفعات بعدی نیاز به بارگذاری مجدد آن‌ها نباشد. همچنین بلافاصله وب‌سایت، با سرعت‌بالا نمایش داده شود. این قضیه تا مدت‌ها برای مصرف پهنای باند اینترنت و افزایش سرعت لود سایت مناسب است. ولی بعد از مدتی، مشکلاتی به همراه دارد.

راهنمای حذف cache در مرورگر گوگل کروم (Chrome)

برای پاک کردن کش در مرورگر گوگل کروم (Chrome) ابتدا روی آیکون سه‌نقطه کلیک کرده تا منویی برای شما باز شود. (یا از کلید ترکیبی ALT+ E استفاده کنید.) سپس بر روی گزینه Settings کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات مرورگر کروم، هدایت شوید.

بعدازاینکه وارد شدید، در قسمت جستجو، کلمه cache را تایپ کنید. سپس بر روی گزینه Clear Browsing Data کلیک نمایید.

سپس به بخشی وارد می‌شوید که می‌توانید بازه زمانی کش را مشخص کنید. سپس گزینه Cached images and files را انتخاب کرده و در انتها دکمه آبی‌رنگ، CLEARE DATA را کلیک کنید. بعد از چند ثانیه با توجه به میزان حجم فایل‌ها، کش مرورگر کروم خالی‌شده و پنجره مرورگر بسته می‌شود. (توجه داشته باشید درصورتی‌که نیاز به حذف سایر موارد، مثل: کش کوکی، تاریخچه و سایر داده‌های مرورگر داشتید، می‌توانید آن را انتخاب کنید.)

با تایپ کردن آدرس ذکرشده در آدرس بار مرورگر، می‌توانید مستقیماً به بخش کش دسترسی داشته باشید و نیاز به طی کردن مراحل، بالا را نخواهید داشت.

chrome://settings/clearBrowserData

همچنین با فشردن هم‌زمان کلید ترکیبی ctrl+shift+delete مستقیم واردClear browsing data شوید.

چگونه متوجه شوم که در دوره یا کلاسی که قصد داشتم ثبت‌نام کنم، حتماً ثبت‌نام کرده‌ام؟

چنانچه در دوره‌ای ثبت‌نام کرده باشید، آن را در صفحه شخصی خود و در بخش دوره‌های من می‌توانید مشاهده نمایید.

چگونه نمره خود را در سایت مشاهده کنم؟

برای مشاهده نمره‌های خود کافی است از طریق سایت وارد صفحه شخصی خود شده و در سمت چپ صفحه کاربری خود همان‌جایی که اسم خود را مشاهده می‌نمایید با کلیک بر روی گزینه نمره‌ها، نمره خود را مشاهده نمایید.

چگونه و از کدام قسمت سایت گواهینامه پایان دوره خود را مشاهده و دریافت کنم؟

چنانچه حائز شرایط دریافت گواهینامه پایان دوره باشید با کلیک بر روی  درس موردنظر به بخش گواهینامه واردشده و  گواهینامه خود را دریافت نمایید.

چگونه تکلیف را انجام دهم و ارسال کنم؟

ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ قرار دادن ﺍﻳﻦ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﺩﺭ ﻣﺤﺘﻮﺍی ﺩﺭسی، شاگردان می‌توانند ﭘﺎﺳﺦ ﺗﻜﻠﻴﻒ گذاشته‌شده ﺭﺍ ﺩﺭ ﻗﺎﻟﺐ یک ﻓﺎﻳﻞ (طبق فرمت‌های مجاز) ﺁﭘلود کنند ﻭ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺩﺭﺱ قرار دهند. شاگردان ﺑﺎﻳﺪ ﭘﺎﺳﺦ‌ﻫﺎیی ﻛﻪ ﺷﺎﻣﻞ ﺑﻴﺶ ﺍﺯ یک ﻓﺎﻳﻞ است ﺭﺍ ﺩﺭ یک ﻓﺎﻳﻞ به‌صورت زیپ درست کرده و بعد آپلود کنند.

چگونه در آزمون آنلاین شرکت کنم؟

برای شرکت در آزمون آنلاین، شما باید رأس همان ساعتی که آزمون برگزار می‌گردد، وارد آزمون شوید و در آن شرکت کنید. معمولاً آزمون‌های آنلاین دارای محدودیت زمانی و یا محدودیت در دفعات مجاز شرکت در آزمون می‌باشند.

چگونه در نظرسنجی(بازخورد) دوره شرکت کنم؟

برای شرکت در نظرسنجی‌ها که معمولاً در پایان دوره برگزار می‌شود با ورود به دوره و کلیک بر روی نظرسنجی دوره(بازخورد) به این بخش واردشده و سپس با مشاهده سؤالات می‌توانید به آن‌ها پاسخ دهید.

فرق کلاس مجازی آفلاین و آنلاین چیست؟

آموزش همواره در حال پیشرفت و دگرگونی بوده است و مسیرهای متفاوتی را در این تحولات طی کرده است. آموزش مجازی نیز یکی از مهم‌ترین این تغییرات گسترده است که کار را برای دانشجویان و اساتید در همه‌ی زمینه‌های تحصیلی آسان کرده است. بااین‌وجود آموزش مجازی نیز تنها به یک‌شکل نبوده و در این بازه زمانی شکل‌های مختلفی را به خود دیده است. شاید مهم‌ترین این تقسیم‌بندی نیز، آموزش مجازی آنلاین و آفلاین باشد.

  • آموزش مجازی آفلاین

در این روش، نیاز نیست تا در کلاس زنده حاضر شوید و هرزمانی که بخواهید می‌توانید به مطالعه یا دیدن محتوای آموزشی آن بپردازید. بسیاری از اساتید، دانشگاه‌ها و مدارس محتوای آموزشی خود را بر روی سایت آپلود می‌کردند و در اختیار کاربران می‌گذاشتند. هنوز که هنوز است و باوجود پیشرفت‌های وسیع درزمینه‌ی اینترنت این روش آموزشی مورداستفاده قرار می‌گیرد و بسیار هم برای پیشرفت در زمینه‌های تحصیلی مؤثر و مهم است.

  • آموزش مجازی آنلاین

این روش آموزشی کاملاً برخلاف آموزش آفلاین است چراکه بستر فعالیت آن اینترنت و فضای وب است. درواقع پیشرفت‌های زیادی که در دنیای نت به وجود آمد، آموزش مجازی نیز دستخوش تغییرات زیادی شد. در این روش آموزشی، دیگر نیازی به تهیه محتوای درسی در زمان مقرری نیست و سرعت به بالاترین حد خود می‌رسد چراکه آموزش آنلاین تفاوت چندانی با آموزش حضوری و فیزیکی به سبک رایج مدارس و دانشگاه‌ها ندارد و تنها تفاوت آن این است که در محیطی مجازی و بستر اینترنت است.در حقیقت شما کلاسی زنده و پویا دارید که استاد در حال تدریس است و دانشجویان نیز در طول تدریس به بحث و گفتگو پیرامون موضوعات کلاس می‌پردازند. آزمون‌ها به‌سرعت برگزار می‌شوند و امکان تقلب به پایین‌ترین حد خود می‌رسد و پاسخ آن نیز بلافاصله در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد.

برای شرکت در کلاس اسکای روم به چه نرم‌افزارهایی احتیاج دارم؟

جهت شرکت در دوره‌هایی که در سرویس اسکای روم برگزار می‌گردد نیاز به نرم‌افزار خاصی نیست. جهت ورود به کلاس و مشاهده دوره‌ها نیاز دارید تا یکی از مرورگرهای کروم، فایرفاکس، اپرا یا سافاری(برای سیستم‌عامل iOS) روی دستگاه شما نصب باشد. گرچه پیشنهاد می‌شود که جهت بهره‌مندی بهتر با سرعت بالاتر و هماهنگی بیشتر مرورگر با امکانات سرویس اسکای روم از مرورگر بروز شده کروم استفاده نمایید.

چگونه وارد کلاس آنلاین شوم؟

شما با دو روش ذیل، می‌توانید وارد کلاس اسکای روم شوید:

ورود با مشخصات کاربری
در این روش شما حتماً باید در سایت عضو باشید و در دوره مدنظر خود ثبت‌نام کرده باشید و پس از ورود به دوره و کلیک بر روی دکمه ورود به کلاس وارد کلاس شوید.

ورود به‌عنوان مهمان
در این روش شما می‌توانید با کپی لینک ارسالی در مرورگر کروم یا موزیلا فایرفاکس بدون واردکردن اطلاعات کاربری با کلیک بر روی گزینه مهمان وارد کلاس شوید.

چگونه صوت را در کلاس آنلاین اسکای روم فعال کنم؟

برای فعال‌سازی صوت در کلاس آنلاین کافی است بر روی علامت بلندگوی بالا سمت چپ صفحه کلیک نمایید. چنانچه از طریق گوشی تلفن همراه قصد صحبت در کلاس رادارید حتی‌المقدور از هندزفری استفاده نمایید و اگر از طریق لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی خود در کلاس حضور دارید از طریق بلندگو یا هدفون این کار را انجام دهید.

چگونه تصویر دسکتاپ را در کلاس آنلاین اسکای روم به اشتراک بگذارم؟

برای اشتراک‌گذاری تصویر دسکتاپ خود در کلاس آنلاین اسکای روم درصورتی‌که به‌عنوان اپراتور اتاق واردشده‌اید کافی است بر روی علامت مانیتور بالا سمت چپ صفحه کلیک نمایید تا تصویر صفحه‌نمایش شما برای کاربران داخل کلاس به اشتراک گذاشته شود.

چگونه دسترسی مرورگر به میکروفن یا وبکم وسیله ارتباطی (لپ‌تاپ، موبایل یا پی سی) در اتاق آنلاین اسکای روم را فعال کنم؟

روش فعال‌سازی میکروفون
یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی در بستر کلاس آنلاین، ارتباط صوتی است که در قسمت بالای صفحه سمت چپ در نوارابزار با علامت مشخص‌شده، قرارگرفته است. با کلیک بر روی علامت میکروفون در نوارابزار می‌توانید نسبت به فعال‌سازی یا غیرفعال کردن میکروفون خود اقدام نمایید. در صورت فعال بودن میکروفون، علامت آن در پنجره کاربران و جلوی نام شما، قابل‌مشاهده است.
فعال‌سازی میکروفون دانش آموزان نیز به این صورت است که در پنجره کاربران، اشاره‌گر موس را روی نام شاگرد برده و از منوی ظاهرشده روی علامت میکروفون کلیک کنید.در این صورت پیغامی برای شاگرد مبنی بر تائید فعال‌سازی میکروفون ارسال می‌گردد که با تائید آن توسط شاگرد، صدای او در محیط کلاس آنلاین منتشر خواهد شد.

موارد مهم قابل‌اعتنا:

به دلایل زیر ممکن است با کلیک بر روی آیکون میکروفون، ارتباط صوتی شما برقرار نشود و همچنان میکروفون شما در حالت غیرفعال باقی بماند:
مرورگر اجازه دسترسی به میکروفون شما را نداشته باشد.
سرعت اینترنت شما کمتر از حد لازم باشد.
میکروفون شما به‌صورت سخت‌افزار نصب نباشد و یا دچار مشکل باشد.
درایوهای نرم‌افزاری میکروفون شما نصب نباشند.
کیفیت ارتباط صوتی شما رابطه مستقیمی با کیفیت میکروفون شما دارد. ازاین‌رو توصیه می‌کنیم از میکروفون‌های باکیفیت و یا هندزفری تلفن‌های همراه معتبر استفاده نمایید.

فعال‌سازی وب کم
درصورتی‌که شما نقش ارائه‌دهنده و یا اپراتور (مدرس) را داشته باشید، می‌توانید از طریق وب کم با سایر کاربران ارتباط تصویری برقرار کنید. برای این منظور کافی است بر روی آیکون وب کم در نوارابزار کلیک کنید. در این حالت وب کم شما فعال‌شده و تصویر شما به‌صورت عمومی در محیط کلاس آنلاین برای تمامی کاربران پخش می‌گردد.
جهت فعال‌سازی وب کم شاگردان نیز مانند فعال‌سازی میکروفن آن‌ها عمل می‌گردد بدین‌صورت که اشاره‌گر موس را روی نام شاگرد در پنجره کاربران برده و با ظاهر شدن منوی مربوطه، بر روی آیکون وب کم کلیک کنید. در این صورت پیغامی برای شاگرد مبنی بر تائید فعال‌سازی وب کم ارسال می‌گردد که با تائید آن توسط شاگرد، تصویر او در محیط کلاس آنلاین منتشر خواهد شد.

موارد مهم قابل‌اعتنا:
به دلایل زیر ممکن است با کلیک بر روی آیکون وب کم، ارتباط تصویری شما برقرار نشود و همچنان وب کم شما در حالت غیرفعال باقی بماند:
مرورگر اجازه دسترسی به وب کم شمارا نداشته باشد.
سرعت اینترنت شما کمتر از حد لازم باشد.
وب کم شما به‌صورت سخت‌افزار نصب نباشد و یا دچار مشکل باشد.
درایوهای نرم‌افزاری وب کم شما نصب نباشند.
با توجه به اینکه ارتباط تصویری نیازمند اینترنت پرسرعت‌تری است، بهتر است در موارد غیرضروری تصویر خود را قطع کنید تا از مصرف ترافیک خود و افزایش پهنای باند مصرفی سایر کاربران جلوگیری نمایید. در صورت استفاده از لپ‌تاپ یا تلفن هوشمند می‌توانید از وب کم داخلی این دستگاه‌ها استفاده نمایید.

 

چگونه کیفیت اتصال اینترنت در اتاق آنلاین اسکای روم بعد از قطع‌ووصلی‌های مکرر را بررسی کنم؟

یکی از چالش‌ها در برگزاری رویدادهای آنلاین، بررسی وضعیت اینترنت شرکت‌کنندگان است. در نگارش جدید اسکای روم، هنگامی‌که کاربر در دریافت محتوا با اختلال مواجه شود، می‌تواند از منوی اصلی برنامه و انتخاب گزینه «وضعیت اتصال»، اطلاعات مفیدی از اتصال خود به سرور اسکای روم همچون ترافیک مصرفی و پینگ را بررسی نماید. یکی از چالش‌ها در برگزاری رویدادهای آنلاین، بررسی وضعیت اینترنت شرکت‌کنندگان است. در اسکای روم، هنگامی‌که کاربر در دریافت محتوا با اختلال مواجه شود، می‌تواند از منوی اصلی برنامه و انتخاب گزینه «وضعیت اتصال»، اطلاعات مفیدی از اتصال خود به سرور اسکای روم همچون ترافیک مصرفی و پینگ را بررسی نماید.

در زیرمنوی وضعیت اتصال، شرایط اتصال کاربر و وضعیت اینترنت آن نمایش داده می‌شود که نکات مربوط به هرکدام در ادامه ارائه‌شده است.

مدت‌زمان اتصال: زمان طی شده از لحظه ورود به کلاس

ترافیک مصرفی: حجم اینترنت مصرفی از لحظه ورود به کلاس

سرعت تبادل داده: سرعت اینترنت شماست که بر اساس پهنای باند مجاز شما از سوی شرکت ارائه‌دهنده اینترنت و با توجه به کیفیت اتصال شما، تعیین می‌گردد.

کیفیت اتصال: وضعیت اتصال شمارا نشان می‌دهد که نباید از 8 کمتر باشد.

تأخیر: عدد تأخیر نباید به 100 برسد و هرچه کمتر باشد بیانگر وضعیت بهتر است. اگر تأخیر بیشتر از 100 باشد، نشان‌دهنده این است که اینترنت شما دچار مشکل یا نوسان است.

جیتر: میزان نوسان موجود در خط شما در لحظه

پکت لاس: بر اساس درصد مشخص می‌شود. تا 2% وضعیت نرمال را نشان می‌دهد. بیشتر از 2% نشان‌دهنده وجود اختلال در خط بوده و اگر بیشتر از 5% باشد بیانگر این است که اختلال به حدی زیاد است که دیگر در محیط کلاس آنلاین نمی‌توانید حضورداشته باشید.

بیگ بلو باتن چیست و قابلیت‌های کاربردی آنچه است؟

بیگ بلو باتن یک بستر کلاس مجازی است که کاربردها و قابلیت‌هایی دارد که کلاس‌های آنلاین را برای کاربران جذاب‌تر می‌کند در زیر به برخی از قابلیت‌های آن اشاره می‌شود:

تخته سفید تعاملی
تخته سفید یا وایت برد موجود در کلاس‌های مجازی، همانند تخته موجود در کلاس‌های فیزیکی و حضوری، از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌توان گفت تخته کلاس پایه اصلی آموزش و کاربردی‌ترین ابزار در یک جلسه است. تخته سفید تعاملی به معلمان و اساتید این امکان را می‌دهد که متن یا شکل موردنظر را با ابزارهای مختلفی که در حاشیه صفحه وجود دارند، ترسیم یا علامت‌گذاری کنند. این تخته سفید در جلسه مجازی همچنین می‌تواند با تابلوی چند کاربرِ توسط معلم یا استاد در هر زمان روشن شود و به اعضا اجازه می‌دهد از صفحه دستگاه خودروی تخته با یکدیگر تعامل داشته باشند، یادداشت کنند یا شکلی را بکشند.

اتاق‌های برک آوت در بیگ بلو باتن فارسی
اتاق‌های برک آوت در کلاس‌های مجازی ازجمله بیگ بلو باتن باقابلیت‌هایی مانند؛
ایجاد اتاق جلسات جداگانه.
ثبت‌نام گروهی برای ملاقات با تعداد محدودی از کاربران.
اضافه کردن کاربران تصادفی مربوط به پروژه‌ای خاص.
ایجاد گروه‌های تمرینی و مجزا به تعداد موردنیاز و…. همراه است.
و امکانات ویژه‌ای برای تنظیم و ساخت هر اتاق مجزا به شما می‌دهد.

یادداشت‌های مشترک
Shared Notes یا یادداشت‌های اشتراکی به کاربران این امکان را می‌دهد تا در جلسه خود با سایرین (شاگردان و معلم) به‌صورت پیامی صحبت کنند و یا پاسخ یکدیگر را بدهند.
معلم می‌تواند یادداشت‌های جلسه را پس از اتمام به اشتراک بگذارد. همچنین می‌توانید این یادداشت‌ها را در قالب‌های HTML ، Plain Text ، PDF ، MS -Word ، Open Document Text (.odt) بارگیری کنید.

حاشیه‌نویسی روی صفحه و زیرنویس
حاشیه‌نویسی روی صفحه و زیرنویس در بیگ بلو باتن به مجریان این امکان را می‌دهد که توضیحات لازم را برای هر ارائه بر اساس ویدئو/صدا بنویسند.
این ویژگی می‌تواند برای دانش‌آموزانی که ناشنوا هستند مفید باشد، زیرا معلم می‌تواند کل گفتار/خلاصه را به‌صورت زیرنویس ارائه دهد تا قابل‌مشاهده شود.

چت مشترک و چت خصوصی
با استفاده از چت روم مشترک و چت روم خصوصی، شاگردان می‌توانند به‌صورت خصوصی یا عمومی با هرکسی که در کلاس مجازی حضور دارد، ارتباط برقرار کرده و با آن چت کنند.

ضبط زنده
با کمک قابلیت ضبط کلاس مجازی می‌توانید جلسه موردنظر را همیشه داشته باشید و در زمان دلخواه به آن رجوع کنید و درس و آموزش‌ها را مرور کنید.
یا اینکه فیلم ضبط‌شده جلسه را به افراد غائب بدهید تا از هیچ مبحثی عقب نمانند و غیبت خود را جبران کنند.

نظرسنجی‌های آنلاین
نظرسنجی‌های آنلاین BigBlueButton به ناظران اجازه می‌دهد تا نظرات یا پیشنهاد‌ها شرکت‌کنندگان را در موردبحث یا کلاس امروز جمع‌آوری کنند و با تعاملات بیشتر، جلسه مجازی را بهبود بخشند.
انواع مختلف نظرسنجی مانند بله/خیر ، درست/نادرست یا نظرسنجی‌های سفارشی با گزینه‌های متعدد در دسترس است.

اشتراک وب کم
به اشتراک گذاشتن وب کم در جلسه مجازی، حسی از صحبت با انسان‌ها در ملاقات حضوری را ایجاد می‌کند، فراگیران می‌توانند سخنرانی‌ها یا جلسات آموزشی مجازی را به‌گونه‌ای تعاملی‌تر درک کنند و بتوانند چهره مجری یا سخنران را مشاهده کنند.

اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش
گزینه اشتراک‌گذاری صفحه در کلاس مجازی به مجری کمک می‌کند تا جلسات آموزشی را به‌صورت تعاملی و عملی‌تر توضیح دهد.
و اگر می‌خواهد تصویر خاصی را نشان یا برنامه خاصی را آموزش دهد، با اشتراک‌گذاری صفحه سیستم خود می‌تواند فایل یا برنامه مورد نظر را باز کند و تمامی مراحل انجام کار را شاگردان ملاحظه کنند.

ارتباط با ما