فرق کلاس مجازی آفلاین و آنلاین چیست؟


آموزش همواره در حال پیشرفت و دگرگونی بوده است و مسیرهای متفاوتی را در این تحولات طی کرده است. آموزش مجازی نیز یکی از مهم‌ترین این تغییرات گسترده است که کار را برای دانشجویان و اساتید در همه‌ی زمینه‌های تحصیلی آسان کرده است. با این وجود آموزش مجازی نیز تنها به یک شکل نبوده و در این بازه زمانی شکل‌های مختلفی را به خود دیده است. شاید مهم‌ترین این تقسیم بندی نیز، آموزش مجازی آنلاین و آفلاین باشد.
آموزش مجازی آفلاین
در این روش، نیاز نیست تا در کلاس زنده حاضر شوید و هر زمانی که بخواهید می‌توانید به مطالعه یا دیدن محتوای آموزشی آن بپردازید. بسیاری از اساتید، دانشگاه‌ها و مدارس محتوای آموزشی خود را بر روی سایت آپلود می‌کردند و در اختیار کاربران می‌گذاشتند. هنوز که هنوز است و با وجود پیشرفت‌های وسیع در زمینه‌ی اینترنت این روش آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیار هم برای پیشرفت در زمینه‌های تحصیلی موثر و مهم می‌باشد.
آموزش مجازی آنلاین
این روش آموزشی کاملا برخلاف آموزش آفلاین است چرا که بستر فعالیت آن اینترنت و فضای وب می‌باشد. در واقع پیشرفت‌های زیادی که در دنیای نت به وجود آمد، آموزش مجازی نیز دستخوش تغییرات زیادی شد. در این روش آموزشی دیگر نیازی به تهیه محتوای درسی در زمان مقرری نیست و سرعت به بالاترین حد خود می‌رسد چرا که آموزش آنلاین تفاوت چندانی با آموزش حضوری و فیزیکی به سبک رایج مدارس و دانشگاه‌ها ندارد و تنها تفاوت آن این است که در محیطی مجازی و بستر اینترنت می‌باشد.
در حقیقت شما کلاسی زنده و پویا دارید که استاد در حال تدریس است و دانشجویان نیز در طول تدریس به بحث و گفتگو پیرامون موضوعات کلاس می‌پردازند. آزمون‌ها به سرعت برگزار می‌شوند و امکان تقلب به پایین‌ترین حد خود می‌رسد و پاسخ آن نیز بلافاصله در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد.

برای شرکت در کلاس اسکای روم به چه نرم‌افزارهایی احتیاج دارم؟


جهت شرکت در دوره هایی که در سرویس اسکای روم برگزار می گردد نیاز به نرم افزار خاصی نمی باشد. جهت ورود به کلاس و مشاهده دوره ها نیاز دارید تا یکی از مرورگرهای کروم، فایرفاکس، اپرا یا سافاری(برای سیستم‌عامل iOS) روی دستگاه شما نصب باشد. گرچه پیشنهاد می شود که جهت بهره مندی بهتر با سرعت بالاتر و هماهنگی بیشتر مرورگر با امکانات سرویس اسکای روم از مرورگر بروز شده کروم استفاده نمایید.

چگونه وارد کلاس آنلاین شوم؟


شما با دو روش ذیل، می‌توانید وارد کلاس اسکای روم شوید:

ورود با مشخصات کاربری


در این روش شما حتماً باید در سایت عضو باشید و در دوره مد نظر خود ثبت نام کرده باشید و پس از ورود به دوره و کلیک بر روی دکمه ورود به کلاس وارد کلاس شوید.

ورود به عنوان مهمان


در این روش شما می توانید با کپی لینک ارسالی در مرورگر کروم یا موزیلا فایرفاکس بدون وارد کردن اطلاعات کاربری با کلیک بر روی گزینه مهمان وارد کلاس شوید.

چگونه صوت را در کلاس آنلاین اسکای روم فعال کنم؟


برای فعالسازی صوت در کلاس آنلاین کافیست بر روی علامت بلندگوی بالا سمت چپ صفحه کلیک نمایید. چنانچه از طریق گوشی تلفن همراه قصد صحبت در کلاس را دارید حتی المقدور از هندزفری استفاده نمایید و اگر از طریق لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی خود در کلاس حضور دارید از طریق بلندگو یا هدفون این کار را انجام دهید.

چگونه تصویر دسکتاپ را در کلاس آنلاین اسکای روم به اشتراک بگذارم؟


برای اشتراک گذاری تصویر دسکتاپ خود در کلاس آنلاین اسکای روم در صورتیکه به عنوان اپراتور اتاق وارد شده اید کافیست بر روی علامت مونیتور بالا سمت چپ صفحه کلیک نمایید تا تصویر صفحه نمایش شما برای کاربران داخل کلاس به اشتراک گذاشته شود.

چگونه دسترسی مرورگر به میکروفن یا وبکم وسیله ارتباطی (لپ تاپ، موبایل یا پی سی) در اتاق آنلاین اسکای روم را فعال کنم؟


 روش فعالسازی میکروفون
یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی در بستر کلاس آنلاین، ارتباط صوتی می‌باشد که در قسمت بالای صفحه سمت چپ در نوار ابزار با علامت مشخص شده، قرار گرفته است. با کلیک بر روی علامت میکروفون در نوار ابزار می توانید نسبت به فعالسازی یا غیر فعال کردن میکروفون خود اقدام نمایید. در صورت فعال بودن میکروفون، علامت آن در پنجره کاربران و جلوی نام شما، قابل مشاهده است.
فعالسازی میکروفون دانش آموزان نیز به این صورت می باشد که در پنجره کاربران، اشاره‌گر موس را روی نام شاگرد برده و از منوی ظاهر شده روی علامت میکروفون کلیک کنید.در این صورت پیغامی برای شاگرد مبنی بر تایید فعالسازی میکروفون ارسال می‌گردد که با تایید آن توسط شاگرد، صدای او در محیط کلاس آنلاین منتشر خواهد شد.
موارد مهم قابل اعتنا:
به دلایل زیر ممکن است با کلیک بر روی آیکن میکروفون، ارتباط صوتی شما برقرار نشودو همچنان میکروفون شما در حالت غیرفعال باقی بماند:
 مرورگر اجازه دسترسی به میکروفون شما را نداشته باشد.
 سرعت اینترنت شما کمتر از حد لازم باشد.
 میکروفون شما بصورت سخت افزار نصب نباشد و یا دچار مشکل باشد.
 درایوهای نرم افزاری میکروفون شما نصب نباشد.
کیفیت ارتباط صوتی شما رابطه مستقیمی با کیفیت میکروفون شما دارد. از این رو توصیه می‌کنیم از میکروفون های با کیفیت و یا هندزفری تلفن های همراه معتبر استفاده نمایید.

 فعالسازی وبکم
در صورتی که شما نقش ارائه دهنده و یا اپراتور (مدرس) را داشته باشید، می توانید از طریق وبکم با سایر کاربران ارتباط تصویری برقرار کنید. برای این منظور کافی است بر روی آیکن وبکم در نوار ابزار کلیک کنید. در این حالت وبکم شما فعال شده و تصویر شما به صورت عمومی در محیط کلاس آنلاین برای تمامی کاربران پخش می گردد.
جهت فعالسازی وبکم شاگردان نیز مانند فعالسازی میکروفن آنها عمل می‌گردد بدین صورت که اشاره‌گر موس را روی نام شاگرد در پنجره کاربران برده وبا ظاهر شدن منوی مربوطه، بر روی آیکن وبکم کلیک کنید. در این صورت پیغامی برای شاگرد مبنی بر تایید فعالسازی وبکم ارسال می‌گردد که با تایید آن توسط شاگرد، تصویر او در محیط کلاس آنلاین منتشر خواهد شد.
موارد مهم قابل اعتنا:
به دلایل زیر ممکن است با کلیک بر روی آیکن وبکم، ارتباط تصویری شما برقرار نشود و همچنان وبکم شما در حالت غیرفعال باقی بماند:
 مرورگر اجازه دسترسی به وبکم شما را نداشته باشد.
 سرعت اینترنت شما کمتر از حد لازم باشد.
 وبکم شما بصورت سخت افزار نصب نباشد و یا دچار مشکل باشد.
 درایوهای نرم افزاری وبکم شما نصب نباشد.
با توجه به اینکه ارتباط تصویری نیازمند اینترنت پر سرعت تری می باشد، بهتر است در موارد غیرضروری تصویر خود را قطع کنید تا از مصرف ترافیک خود و افزایش پهنای باند مصرفی سایر کاربران جلوگیری نمایید. در صورت استفاده از لپ تاپ یا تلفن هوشمند می توانید از وبکم داخلی این داستگاه ها استفاده نمایید.

چگونه کیفیت اتصال اینترنت در اتاق آنلاین اسکای روم بعد از قطع و وصلی های مکرر را بررسی کنم؟


یکی از چالش‌ها در برگزاری رویدادهای آنلاین، بررسی وضعیت اینترنت شرکت کنندگان است. در نگارش جدید اسکای‌روم، هنگامی‌که کاربر در دریافت محتوا با اختلال مواجه شود، می‌تواند از منوی اصلی برنامه و انتخاب گزینه «وضعیت اتصال»، اطلاعات مفیدی از اتصال خود به سرور اسکای‌روم همچون ترافیک مصرفی و پینگ را بررسی نماید. یکی از چالش‌ها در برگزاری رویدادهای آنلاین، بررسی وضعیت اینترنت شرکت کنندگان است. در اسکای‌روم، هنگامی‌که کاربر در دریافت محتوا با اختلال مواجه شود، می‌تواند از منوی اصلی برنامه و انتخاب گزینه «وضعیت اتصال»، اطلاعات مفیدی از اتصال خود به سرور اسکای‌روم همچون ترافیک مصرفی و پینگ را بررسی نماید.
در زیرمنوی وضعیت اتصال، شرایط اتصال کاربر و وضعیت اینترنت آن نمایش داده می‌شود که نکات مربوط به هر کدام در ادامه ارائه شده است.
مدت زمان اتصال: زمان طی شده از لحظه ورود به کلاس
ترافیک مصرفی: حجم اینترنت مصرفی از لحظه ورود به کلاس
سرعت تبادل داده: سرعت اینترنت شماست که بر اساس پهنای باند مجاز شما از سوی شرکت ارائه دهنده اینترنت و با توجه به کیفیت اتصال شما، تعیین می گردد.
کیفیت اتصال: وضعیت اتصال شما را نشان میدهد که نباید از 8 کمتر باشد.
تاخیر: عدد تاخیر نباید به 100 برسد و هرچه کمتر باشد بیانگر وضعیت بهتر می باشد. اگر تاخیر بیشتر از 100 باشد، نشان دهنده این است که اینترنت شما دچار مشکل یا نوسان است.
جیتر: میزان نوسان موجود در خط شما در لحظه
پکت لاس: بر اساس درصد مشخص می شود. تا 2% وضعیت نرمال را نشان می دهد. بیشتر از 2% نشاندهنده وجود اختلال در خط بوده و اگر بیشتر از 5% باشد بیانگر این است که اختلال به حدی زیاد است که دیگر در محیط کلاس آنلاین نمی توانید حضور داشته باشید.

دانلود اپلیکیشن دانه