توسعه کسب و کار (Business Development) به مجموعه فرآیندها، وظایف و استراتژیهایی اشاره دارد که به افزایش و گسترش فرصتها در داخل سازمان منجر خواهد شد. این میتواند به معنای گسترش کسبوکار، افزایش درآمد، اتخاذ تصمیمات استراتژیک یا بهبود سودآوری از طریق مشارکتهای استراتژیک باشد. به صورت کلی توسعه کسب و کار؛ ایجاد ارزش بلندمدت برای یک کسبوکار از مشارکت، مشتریان و بازار است. این اصلاح میتواند برای هر کسبوکاری فارغ از اندازه و نوع فعالیت آن استفاده شود.
استراتژی توسعه کسب و کارتان میتواند کلید موفقیت یا شکست شما باشد، پس بهتر است با یک برنامه مشخص، مستند و بهینه استراتژی توسعه کسب و کارتان را مشخص کنید. توسعه کسب و کار دامنه وسیعی از ایدهها، فعالیتها و ابتکاران را در برمیگیرد که صاحبان و مدیران سازمان با هدف بهبود کسبوکار آنها را اجرا میکنند. این فعالیتها اهداف زیادی مانند رشد فروش، گسترش کسبوکار، شکلگیری مشارکتهای استراتژیک و افزایش سودآوری را در برمیگیرد. از سوی دیگر توسعه موفقیتآمیز کسبوکار در تمام بخشهای سازمان، از جمله فروش، بازاریابی، تولید، منابع انسانی، حسابداری، مالی، توسعه محصول و مدیریت فروش تأثیر خواهد گذاشت. همچنین افراد در نقش توسعهدهندگان کسبوکار باید از فرصتهای جدید بازار، امکانهای توسعه، پیشرفتهای رقبا و منابع فعلی درآمد شرکت آگاه باشند. شبکهسازی، مذاکرات، مشارکتها و تلاشهای صرفهجویانه در هزینهها نیز در رشد کسب و کار دخیل هستند. همه این بخش ها و فعالیت های مختلف توسط اهداف توسعه کسب و کار هدایت می شوند و با آنها هماهنگ هستند. امیدواریم که این دوره کوتاه آموزشی، شروع مسیر جدیدی برای یادگیری و ارزشآفرینی برای شما و کسبوکارتان باشد.
-
عمومی
تالار اعلانات
-
راه اندازی کسب و کار
برای مشاهده باید با نام کاربریتان وارد سایت شوید
راه اندازی کسب و کار